PROGRAM
Adam Doležal

Adam Doležal

Režisér Adam Doležal se narodil v roce 1985 v Rakovníku. Studium divadelní režie pod vedením prof. Aloise Hajdy na brněnské JAMU absolvoval v roce 2009 inscenací hry Petra Mašky Lešení a diplomovou prací Herec, režisér, prostor. Způsob práce s hercem a prostorem ve vybraných představení Petera Brooka. Již za studií spolupracoval s brněnským BuranTeatrem (Tennessee Williams: Skleněný zvěřinec, Martin Crimp: Venkov, Henrik Ibsen: Heda Gablerová, Michal Isteník, Adam Doležal: Spálená země). Prošel celou řadou českých a moravských scén, do některých z nich se opakovaně vrací. V příbramském Divadle A. Dvořáka inscenoval Preissové Gazdinu robu, DiPietrovo Umění vraždy, Pinterovy Narozeniny a Lháře Anthonyho Neilsona, v Západočeském divadle v Chebu Hamptonovy Nebezpečné vztahy, Ramsese II. Sébastiena Thiéryho, Mikve Hadar Galron a Gurneyho Sylvii, v Městském divadle Mladá Boleslav Jirotkova Saturnina a Havelkovo Společenství vlastníků, v Městském divadle Zlín Giraudouxovu Ondinu. Pracoval také v Městském divadle Kladno (Stephen Mallatratt: Žena v černém, Juliusz Machulski: Sexmise), Městském divadle v Mostě (Jess Borgeson, Adam Long, Daniel Singer: Souborné dílo Williama Shakespeara - zkrácená verze, Jan Braren – Can Fischer: Homevideo), ve Východočeském divadle Pardubice (Michelle Riml: Sexy prádlo) nebo v Divadle Šumperk (Oscar Wilde, Jiří Zdeněk Novák: Strašidlo cantervillské, Arthur Conan Doyle, Ken Ludwig: Sherlock Holmes a pes Baskervillský, Martin McDonagh: Mrzák inishmaanský). Pracoval také na absolventských inscenacích studentů Pražské konzervatoře (scénická koláž K pošeptání, José Triana: Noc vrahů, Arthur Schnitzler: Anatol a pražské VOŠ herecké v PiDivadle (Dennis Kelly: Rituální vražda George Mastromase). Spolupracuje také s amatérskými či poloprofesionálními spolky, například s Divadelním studiem „V“ (Jordi Galcerán: Grönholmova metoda, Scott Z. Burns: Knihovna), a je též lektorem soutěžních přehlídek amatérského divadla. V roce 2016 úspěšně zakončil doktorandské studium na brněnské JAMU. V návaznosti nato vydal monografii Cesty divadelní tvorby Petera Brooka (2018). Věnuje se také překladům divadelních her z angličtiny – Joe DiPietro: Umění vraždy, Martin Crimp: To video nikdo neuvidí, Terence Rattigan: Francouzsky beze slz, Scott Z. Burns: Knihovna.

Králičí nora je jeho první režijní prací.

V Divadle J. K. Tyla v Plzni poprvé pracoval v roce 2021, když na Malé scéně v české premiéře uvedl hru Davida Lindsay-Abaira Králičí nora. Následovaly Čarodějky ze Salemu Arthura Millera na Nové scéně. Od roku 2023 se stal kmenovým režisérem činoherního souboru DJKT a následovala hra Lucy Prebble Příliš drahý jed o kauze agenta Litviněnka a Shakespearův Richard III.

Aktuální inscenace

Pohřbené dítě

Sam Shepard

Drama, groteska i horor v jednom o rodinném proklet Za svoji nejslavnější a dnes již takřka klasickou hru obdržel její autor Sam Shepard v roce 1979 prestižní Pulitzerovu cenu více

Maškaráda

Terry Prachett

Bábi Zlopočasná a Stařenka Oggová, dvě největší čarodějky Zeměplochy, se vypravily najít k sobě tu třetí. Přitom si užijí nevinný večer v Ankh-morkporské opeře, kde umírání na jevišti bývá občas víc než jen metafora. více

Richard III.

William Shakespeare

„… Však já na tohle nejsem stavěný, já nemůžu se zhlížet v zrcadle.“ více

Příliš drahý jed

Lucy Prebble

Je možné se dobrat spravedlnosti? Možná ani v tak groteskním kabaretu zla ze současnosti to nelze. více

Čarodějky ze Salemu

Arthur Miller

Světoznámý historický thriller napsal klasik moderního amerického dramatu Arthur Miller na základě skutečné události – dle jednoho z nejslavnějších čarodějnických procesů všech dob. více

Inscenační praxe v DJKT

Partneři divadla