PROGRAM

Michal Bragagnolo

Nejprve studoval na Gymnáziu Jana Nerudy, klasickému zpěvu se poté věnoval na Pražské konzervatoři. V době studií již pohostinsky spolupracoval s Divadlem J. K. Tyla v Plzni v Ženitbě Bohuslava Martinů. Po absolutoriu na konzervatoři pokračoval ve studiu operního zpěvu na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze u doc. Magdalény Hajóssyové. Svou profesionální kariéru započal ještě před studiem na HAMU, a to na jevišti libereckého Divadla F. X. Šaldy rolí Tobyho v Offenbachově Robinsonu Crusoeovi v režii Martina Otavy. Od sezóny 2014/15 se znovu vrátil na jeviště Divadla J. K. Tyla, kde ztvárnil Peppa v Leoncavallových Komediantech (r. Marián Chudovský), Boniho v Kálmánově operetě Čardášová princezna (r. ZbyněkBrabec) a v režii Tomáše Pilaře roli Mozarta v inscenaci Mozart a smrt, která je spojením jednoaktových oper S. Rendine a N. Rimského-Korsakova. V roce 2015 také poprvé vystoupil na jevišti Národního divadla v Praze, a to v roli Aljeji v JanáčkověZ mrtvého domu (r. Daniel Špinar). Později zde účinkoval také v Brittenově opeře BillyBudd (r. Daniel Špinar). Účinkuje také v muzikálových produkcích.

Aktuální inscenace

Dalibor

Bedřich Smetana

Oblíbená Smetanova opera Dalibor vznikla po Braniborech v Čechách a Prodané nevěstě. Autoři líčí v idealizované podobě příběh z historických kronik o rytíři Daliboru z Kozojed, který byl nespravedlivě odsouzen a uvězněn ve věži na Pražském hradě, později po něm nazývané Daliborka. více

Netopýr

Johann Strauss

Mnoho klasických operet má krásnou hudbu, ale pro dnešního diváka příliš naivní děj. K těm několika málo dílům, která obstojí i před dnešním divákem, patří Straussův Netopýr. více

Quo vadis

Sylvie Bodorová

Světová premiéra opery české skladatelky Sylvie Bodorové Quo vadis, kterou napsala přímo pro plzeňský soubor. Libreto vychází ze stejnojmenného románu Henryka Sienkiewicze z roku 1895 a z děl antických autorů Tacita, Suetonia a Petronia. více

Veselá vdova

Franz Lehár

Veselá vdova byla prvním vskutku světovým Lehárovým úspěchem. Bez nadsázky lze říci, že každé hudební číslo v této operetě je malý hudební skvost. Za všechny jmenujme píseň Hany Glawari o víle Vilje nebo píseň Danila o jeho hýření v nočním podniku U Maxima. více

Partneři divadla