CS

Vaculík Libor

Libor Vaculík (1957), režisér, choreograf a libretista původního baletu Lady Macbeth – 1865, má bohaté zkušenosti s tvorbou tanečního divadla, které vychází z literárních předloh, zpracovává velké lidské osudy hrdinů či hrdinek (i ve smyslu záporném) a ve většině případů též skutečných historických postav. Je to docela pochopitelné, velké dramatické příběhy stále vzrušují diváky. A v neposlední řadě i interprety, protože mají „o čem hrát“. Témata jednotlivce, stojícího proti společnosti nebo na jejím okraji, jsou ta, která Libora Vaculíka inspirují a tvoří převážnou část jeho bohatého choreografického díla. Lze v nich tancem podat srozumitelnou výpověď o citech i složitých lidských vztazích, namátkou – v Národním divadle v Praze Malý pan Friedemann / Psycho, Čajkovskij, Isadora Duncan – příběh tanečnice, Lucrezia Borgia, Faust, Valmont; v Národním divadle Brno Petruška, Notre-Dame de Paris, Jana z Arku na hranici, Marie Stuartovna, Oedipus Rex, Ivan Hrozný, Úplné zatmění, Svěcení jara; v Laterně magice Odysseus, Minotaurus; v Divadle J. K. Tyla v Plzni Macbeth, Dáma s kaméliemi, Anna Karenina, Čachtická paní, Slečna Julie. Jeho zatím poslední opus, vytvořený pro DJKT, Lady Macbeth – 1865, vychází volně z Leskovovy povídky, zachovává charaktery postav, avšak děj přenáší do viktoriánské Anglie.

Pro většinu svých původních baletů si Libor Vaculík vytváří světelnou koncepci a také si sám vybírá hudbu. 

 

 01_Macbeth_NsO_858x246.jpg

01_Macbeth_NsO_858x164.jpg