PROGRAM

Zkrocení zlé ženy

Jan Kučera
dnes
6
Balet

6. 11. 2024 19:00–21:00
Velké divadlo

Jan Kučera

Zkrocení zlé ženy

„Kdo lepší recept zná, jak zkrotit saň, ať mi jej řekne! Budu vděčen zaň.“ Tak vyhlašuje Petruccio svůj originální plán, jak získat oddanost i lásku nezvladatelné Kateřiny.

A originálním přetlumočením do baletní verze je pak Zkrocení zlé ženy v choreografii a režii Aleny Peškové a mladého skladatele Jana Kučery. Nová česká premiéra má všechny znaky humoru Shakespearovy komedie a břitkostí vtipu tanečních partů si nezadá s verši velkého dramatika. 

Sledujte představení Zkrocení zlé ženy také on-line na Dramox.cz!

scéna Velké divadlo
premiéra 17. 11. 2018
délka představení 120 min
doporučený věk od 10 let

Tvůrci

Libreto, režie a choreografie:
Alena Pešková
Hudba a hudební nastudování:
Jan Kučera
Dirigent:
Jan Kučera, Jiří Petrdlík
Scéna:
Richard Pešek jr.
Kostýmy:
Aleš Valášek
Asistent choreografie:
Zuzana Hradilová
Asistent režie:
Miroslav Hradil
Inspice:
Petr Šmaus

Osoby a obsazení

Battista Minola:
Miroslav Hradil
Kateřina:
Mami Mołoniewicz / Jarmila Hruškociová
Bianka:
Sara Antikainen, Anna Pokorná
Petruccio:
Karel Audy / Gaëtan Pires / Richard Ševčík
Lucenzio:
Justin Rimke
Gremio:
Mátyás Sántha
Hortensio:
Giacomo Mori
Tranio:
Miroslav Suda
Vdovička:
Novella Petrucci
Kněz:
Jiří Žalud
Floutci:
Vojtěch Jansa, Karel Roubíček, Riccardo Gregolin, Marius Mathieu
Krejčové - Modistky:
Afroditi Vasilakopoulou, Aneta Pašková, Kristina Pires, Margarida Gonçalves
Obyvatelé Padovy, hospodský, kamelot:
Kristina Pires, Afroditi Vasilakopoulou, Margarida Gonçalves, Luisa Isenring, Aneta Pašková, Vojtěch Jansa, Riccardo Gregolin, Karel Roubíček, Marius Mathieu, Anton Troshchenko
Hraje:
Orchestr opery DJKT
Koncertní mistři:
Martin Kos, Radovan Šandera, Jaroslav Brož, Zachar Fedorov
  • V inscenaci se používají tabákové výrobky.
  • Délka inscenace je uvedena včetně 1 přestávky.

Napsali o nás

Zkrocení zlé ženy – Co se škádlivá…

„Alena Pešková se v tématu Zkrocení zlé ženy viditelně našla. Téma správně uchopila jako nadčasové. Příběh zasadila – soudě hlavně podle kostýmů a rekvizit – zhruba do poloviny 20. století kamsi na temperamentní, sluncem zalitý jih, kterým nemusí být nutně Padova. Chvíli to připomíná goldoniovskou Itálii, jindy spíš Latinskou Ameriku, zejména když se na jeviště dostaví jakási mexikánská kapela s typickými sombrery. V tanečním jazyce se choreografka inspiruje populárními tanci minulého století – vládnou různé varianty spontánního swingu, ale v jednom z krotících duetů dojde i na tango. Hlavně neztratit tempo! Z košatého příběhu Pešková vybrala hlavní témata a postavy, pro něž našla i díky výborným tanečníkům přesnou charakteristiku a typizaci. Jarmila Hruškociová je ideální představitelkou nezkrotné Kateřiny. Je to fúrie k nezastavení, živel bořící vše, co mu přijde do cesty. I při hádce se sestrou Biankou dojde bezmála na mučení a svazování provazy. Petruccio nezůstává vůbec pozadu. Od prvního vstupu na jeviště se prezentuje jako urostlý frajírek, který na nějaké namlouvání prostě nemá čas. Pořád kontroluje hodinky, aby snad nepřišel o nějakou zábavu. Překvapivě zralý výkon v této roli podává mladý Gaëtan Pires! [...] Zkrocení zlé ženy je jednou z nejlepších dosavadních prací Aleny Peškové. Dobře a chytře pobavit totiž není žádná legrace." více

Roman Vašek, TANEČNÍ AKTUALITY.CZ, 27. listopadu 2018

Partneři divadla