CS

uvodka opera R 1100x175

OHLASY | PAŘÍŽSKÝ ŽIVOT

Příznivci operety mají v Plzni klenot – Pařížský život

Pařížský život se v Plzni nehrál dlouhých šestatřicet let, byť patří k oblíbeným operetám Jacquese Offenbacha. Jedním z důvodů může být skutečnost, že v díle vystupuje na dvacet sólistů, z toho čtyři tenoristé, kteří jsou snad celosvětově nedostatkovým zbožím… Režijně se díla ujal Zbyněk Brabec, zkušený zpěvák a vzdělaný dramaturg, jenž se vedle opery operetě systematicky věnuje. V Plzni již nastudoval Čardášovou princeznu, další světoznámé operety uvedl v Olomouci, Ústí nad Labem i na Pražské konzervatoři.

Řada scén je skutečně vtipných, zejména výstupy barona Gondremarka. K velkooperetní podívané významnou měrou přispělo výtvarné pojetí. Josef Jelínek navrhl velmi slušivé a elegantní dobové kostýmy, scéna Jana Kříže (mj. velmi vytíženého muzikálového herce) je střízlivá a vzdušná, aniž by působila chudě. Zároveň jeviště nesvírá, takže poskytuje hercům i tanečníkům v mnoha zalidněných scénách dostatek prostoru. Velkou dynamiku představení dávají neotřelé, někdy až muzikálově vystavěné choreografie Petry Parvoničové… Jiří Petrdlík patří k nemnoha českým dirigentům, kteří se operetním žánrem zabývají bez despektu a se zaujetím. Operní orchestr pod jeho vedením hrál svižně a technicky přesně, s kovovým zvukem, který se však mnohdy zdál až příliš robustní.

V mnoha rolích se uplatnili domácí sólisté, hosté i členové operního sboru. Baron von Gondremark patří k dalším povedeným kreacím Jana Ježka, jenž dominuje na jevišti téměř vždy, ať se jedná o operetu, muzikál či operu… Pařížský život svojí výpravností a jiskřivou Offenbachovou hudbou nadchne příznivce klasické operety, kterých ani dnes neubývá. Kéž by se některý z klenotů lehkonohé múzy dostal na plzeňská jeviště každou sezonu.

Vítězslav Sladký, PLZEŇSKÝ DENÍK 8. 3. 2017

Co si o inscenaci myslíte Vy?

Viděli jste ji už? Napiště nám, Váš názor nás zajímá!

Muzikál_858x246.jpg