Ohlasy | Carmen

Vášnivá Carmen našla své ideální představitele

Choreograf ukázal na pokrytectví dnešní společnosti – přísně upravené ženy jsou svůdkyně, které svou sexualitou dokáží s muži, zde svými nadřízenými, manipulovat. Nejvíce pak Carmen, která až obscénním způsobem svádí Dona Josého a odloudí ho od jeho přítelkyně Micaely. Tanečně i výrazově excelentní Kristýna Piechaczková pojala Micaelu jako křehkou dívku, která je odhodlána odpouštět vrtochy svému milému. Ten se přesto krátce po setkání s ní vrhá do milostného románku s Carmen. Carmen je archetypální zlatokopkou. Její vášeň nesahá dále, než kde končí bankovní konto a moc milence. Přirozeně tak po krátkém románku odvrhne Josého, který je pro zanedbávání svých povinností vyhozen z práce, a stane se milenkou majitele společnosti Escamilla. Michal Kováč opět potvrdil svůj cit pro roli a postavu zatančil s přirozenou vášní a dominancí, aniž by sklouzával k nabízenému se machismu.
Závěrečný duet Carmen a Josého, zlomeného ztrátou svého postavení, který je odhodlaný získat Carmen zpět, byl naprostým vrcholem. Nesmírná energie sálající z obou tanečníků při premiéře překračovala rámec choreografie. Láska i odpor, vedoucí k neodvratně tragickému konci, jako by vycházela z nitra tanečníků. Richardu Ševčíkovi lze věřit vnitřní rozervanost a Jarmila Dycková nebyla tanečnicí ztvárňující roli, ale skutečnou Carmen.
Premiéra ukázala, že je nová Carmen inscenací, která přináší nejen kvalitní, poctivé zpracování moderního baletu, ale také perfektní výkony typově vhodně vybraných tanečníků.

Barbora Truksová, Mladá fronta DNES, 1. 4. 2016

 

Plzeňská Carmen a spol. tančí v kanceláři

Obsazení hlavních rolí má několik alternací. V první premiéře tančila Carmen vždy vynikající primabalerína Jarmila Dycková. Pro roli vybavená nejen svým zjevem, tanečním talentem, ale navíc i úžasnou hereckou výpovědí. Byla výborná v sólech i partnerských pas de deus. Popisnou erotikou pohybu neodolatelně vyzývavě sváděla nejen dona Josého a Escamilla, ale slibnými pohledy ánfas i obecenstvo. Don José v podání držitele Thálie, skvělého Richarda Ševčíka, byl zcela uvěřitelný jak v emotivních variacích lásky, tak i tvrdém a zuřivém projevu. V náročné choreografii vládl mnohými vysokými skoky, přesností obtížného pozemního sóla i jistotou zvedaček. Escamillo zkušeného tanečníka Michala Kováče předvedl charisma převahy sebevědomého byznysmena. Kromě složitých tanečních kompozic ponižoval dona Josého, v problesknutí původního libreta, i jednoduchým obrazem záměny saka za muletu.

Bedřiška Terezie Brůhová, Plzeňský deník, 21. 4. 2016

Co si o inscenaci myslíte Vy?

Viděli jste ji už? Napiště nám, Váš názor nás zajímá!