CS
Moša Stanislav

Ostatní inscenace

Moša Stanislav

Vystudoval gymnázium s rozšířenou výukou estetiky, hudebně-dramatický obor Státní konzervatoře v Ostravě a činoherní režii na brněnské JAMU. Po prvním angažmá v brněnském Divadle bratří Mrštíků nastoupil v roce 1987 jako režisér do Národního divadla v Praze. V roce 1990 byl jmenován uměleckým šéfem Divadla bratří Mrštíků (dnes Městské divadlo Brno), o dva roky později byl pověřen řízením divadla a v lednu 1993 se stal jeho ředitelem. V letech 1984–1994 také pedagogicky působil na brněnské JAMU.

Na svém režijním kontě má více než sto šedesát inscenací u nás i v zahraničí (Německo, Itálie, Slovinsko, Švýcarsko, Holandsko, Portugalsko, Španělsko ad.). K jeho úspěšným činoherním inscenacím z poslední doby patří např. Kunderův Jakub a jeho pán, Čechovův Strýček Váňa, Mawerův Skleněný pokoj v jeho vlastní dramatizaci či Shakespearův Benátský kupec a Král Lear. Jako režisér je rovněž podepsán pod muzikály My Fair Lady (ze Zelňáku), Čarodějky z Eastwicku, Les Misérables (Bídníci), Chicago,  Probuzení jara, Papežka, Kočky, Duch, Chaplin aj. Pod jeho režijní taktovkou vznikly i muzikálové inscenace Sny svatojánských nocí, West Side Story, Cabaret, Evita, Jesus Christ Superstar, Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť aj., které se kromě domovské brněnské scény hrály i v mnoha evropských městech. Pro Moravský podzim zinscenoval Honeggerovo oratorium Johanka z Arku na hranici (2010).

Je autorem několika dramatizací, řady muzikálů i opery. Se Zdenkem Mertou vytvořili Sny svatojánských nocí (1991), Bastarda (1993), Babylon (1998), Svět plný andělů (2000), Zahradu divů (2004), první dvě části trilogie Osudová komediePeklo (2008) a Očistec (2013) a také operu La Roulette, s Petrem Ulrychem pak Radúze a Mahulenu (1997), Koločavu (2001), Máj (2004) a Markétu Lazarovou (2007). S Milošem Štědroněm dali vzniknout Hře o lásce, smrti a věčnosti… (1998).