pátek, 27 květen 2016 10:24

Jana z Arku je jako kostelní rozeta

„Je to úžasné, mnohovrstevnaté dílo. Jana z Arku na hranici je jako kostelní rozeta složená z mnoha krásných sklíček vytvářejících jeden dokonalý celek,“ řekl ve středečním Klubu přátel divadla režisér Tomáš Pilař (na snímku s dramaturgem Zbyňkěm Brabcem) o scénickém oratoriu Arthura Honeggera. Ojedinělé dílo, které v plzeňském divadle zazní poprvé 4. června,  bude v mnoha ohledech výjimečné.

Obsazení orchestru pro Janu z Arku na hranici je jedno z největších, jaké kdy vůbec mohli diváci v Plzni spatřit. „Orchestřiště Nového divadla jsme dokonce museli rozšířit o několik dalších segmentů, aby se vůbec všichni vešli,“ říká k tomu režisér. Kromě standardního obsazení orchestru se diváci mohou těšit na velmi rozsáhlé baterie bicích nástrojů, tři saxofony a čtyři klávesové nástroje: nové koncertní křídlo prestižní značky Steinway, druhé klavírní křídlo, celestu a Martenotovy vlny, resp. na novějšího nástupce tohoto zvláštního elektronického nástroje. „Nový Steinway se nezaměnitelným způsobem prosadí zejména v okamžiku, kdy instrumentuje půlnoční zvony,“ vysvětluje Pilař.

Více o inscenaci se dozvíte ZDE.

Vstupenky je možné zakoupit online ZDE.