Balaš Radek

Balaš Radek

Vystudoval hudebně-dramatický obor na brněnské konzervatoři, poté činoherní režii na JAMU. Je autorem několika divadelních her a adaptací, s Ondřejem Brouskem vytvořili muzikály Kniha džungle, Adéla ještě nevečeřela, NevěstaMarilyn (Překrásné děcko). Mezi jeho nejúspěšnější autorská díla patří muzikály Mata Hari, již zmíněná Adéla ještě nevečeřelaMýdlový princ, k nimž napsal libreto a které zároveň režíroval. Značný divácký ohlas mají aktuálně také jeho inscenace muzikálů Děti ráje v Brně a Ples upírů v pražské GOJA Music Hall. Celkem se ale jako režisér či choreograf podílel na více než sto čtyřiceti inscenacích (např. Hair, Pokrevní bratři, Cikáni jdou do nebe, Donaha!, Jak udělat kariéru snadno a rychle, Antoinetta – královna Francie, Sibyla, královna ze Sáby, Sugar – Někdo to rád horké aj.). Spolupracoval s množstvím regionálních divadel (Divadlo J. K. Tyla v Plzni, Městské divadlo Most, Městské divadlo Mladá Boleslav, Klicperovo divadlo Hradec Králové, Slovácké divadlo v Uherském Hradišti, Národní divadlo v Brně) i řadou pražských scén (Národní divadlo, Divadlo na Vinohradech, Divadlo na Fidlovačce, Divadlo na Jezerce, Divadlo Hybernia, Divadlo Broadway). Do povědomí diváků se zapsal také jako porotce televizní taneční soutěže StarDance. 

Se souborem muzikálu DJKT v Plzni spolupracuje dlouhodobě, jako režisér a choreograf nastudoval úspěšné inscenace Pokrevní bratři (2003, Cena Thálie pro Stanislavu Topinkovou Fořtovou za roli Paní Johnstonové), Špatně placená procházka (2004), Kniha džungle (2007) a Adéla ještě nevečeřela (2012). Ke dvěma posledním titulům vytvořil také libreto – stejně jako k muzikálu Marilyn (Překrásné děcko), uvedeném v roce 2017 na Malé scéně DJKT v režii Jiřího Adamce.