PROGRAM

MgA. Johana Němcová

Narodila se roku 1978 v Praze. Vystudovala Divadelní fakultu Akademie múzických umění, katedru činoherního divadla, obor dramaturgie. V posledním ročníku nastoupila jako dramaturg do angažmá v Činoherním studiu v Ústí nad Labem (2002), kde zhruba za devět let, spolu s režiséry Natálií Deákovou, Filipem Nuckollsem a dramaturgem Vladimírem Čepkem, vyprofilovala jednu ze silných uměleckých generací tohoto výrazného a dramaturgicky statečného divadla.

Vznikla zde řada výjimečných inscenací, za všechny uveďme např. Schimmelpfennigovu Arabskou noc, hru J. Rudiše a P. Pýchy Strange Love, Jak jsem se učila řídit P. Vogelové, Bovellovo Zmatení  jazyků, autorskou gangsterku Famiglia, dramatizaci Palahniukova Klubu rváčů (kde je i autorkou dramatizace). Získání autorských práv k této inscenaci bylo raritní, Činoherní studio v té době získalo světové prvenství k uvedení této celosvětově známé knihy a to přímo od autora knihy Chucka Palahniuka. Inscenace se (stejně jako film) stala kultovní záležitostí. Hrála se deset let a hrála by se s úspěchem i mnohem déle, kdyby se tvůrci nerozhodli dobrovolně její trvání skončit. Téměř stejně tak dlouho se hraje neméně úspěšná komedie Benefice aneb Zachraň Afričana (I. Lausund) a Shakespearovo Zkrocení zlé ženy(kde je podepsána pod dramaturgií a u druhého zmíněného i pod režijnědramaturgickým konceptem).

Pro Divadlo v Celetné dramaturgicky spoluvytvářela inscenace V. Dyk – Krysař (i dramatizace, režie F. Nuckolls), F. G. Lorca – Krvavá svatba (režie F. Nuckolls), F. M. Dostojevskij – Běsi (režie A. Minajev), J. A. Komenský – Labyrint světa ráj srdce (i dramatizace, režie F. Nuckolls).

Výběr z dalších inscenací, na kterých se podílela: F. Schiller – Loupežníci (i adaptace, Reduta, Brno, režie T. Zielinski), S. Kane – Psychóza ve 4.48 (Ha-divadlo, Brno, režie F. Nuckolls), J. Pommerat – Prolomit ledy (Chebské divadlo, režie Anna  Davidová – dříve Petrželková).

Mezi dvěma mateřskými dovolenými přijala částečné angažmá v DJKT v Plzni, kde dramaturgicky pracovala např. na inscenaci Caligula (A. Camus, režie N. Deáková), ve spolupráci s DJKT pokračuje i nadále; dramaturgicky se podílela na Sofoklově Antigoně (režie Š. Pácl) či Enově Middletownu (režie M. Němec). V roce 2019 spolu s režisérem a hercem Markem Němcem a dalšími duševně i umělecky spřízněnými herci spoluzakládala Divadlo Terminus, které působí v nově zrekonstruované Vodárenské věži na Letné v Praze. Zaměřuje se na monologické divadlo, uvádí současné i klasické texty. Je to divadlo hereckých výzev. Spolupracuje také s Divadlem Verze (Vášnivost, N. Dam a K. Terpstra, režie T. Zielinski).

Pro naše divadlo nejnověji připravila dramatizaci slavného českého románu Klapzubova jedenáctka.

Aktuální inscenace

Richard III.

William Shakespeare

„… Však já na tohle nejsem stavěný, já nemůžu se zhlížet v zrcadle.“ více

Radúz a Mahulena

Julius Zeyer / Josef Suk

Slavné pohádkové poetické drama českého spisovatele a dramatika Julia Zeyera z roku 1896 mělo svou divadelní premiéru o dva roky později v Národním divadle v Praze. Od té doby se na českých scénách objevuje pravidelně. více

Klapzubova jedenáctka

Eduard Bass

„Byl jednou jeden chudý chalupník, jmenoval se Klapzuba, a ten měl jedenáct synů. Ve své chudobě nevěděl, co s nimi, a tak z nich udělal fotbalové mužstvo.“ Kdo by neznal knihu Klapzubova jedenáctka? více

Vánoce na poušti

Petr Pýcha / Jaroslav Rudiš

Příběh dvou kamarádů z české rockové skupiny Tataturk. Kdysi byli stejně slavní jako Lucie, pak se po nich slehla zem. V jedné zemi je ale jejich kapela stále populární, aniž o tom ví – v totalitním Turkmenistánu… více

Španělská muška

Franz Arnold / Ernst Bach

Méně známá, ale výtečná komedie o měšťanské morálce ve vyšší společnosti na počátku 20. století, je plná záměn a omylů; groteskní, fraškovitá, situační – všechna tato přízviska se hodí k titulu autorů Franze Arnolda a Ernsta Bacha. více

Inscenační praxe v DJKT

Partneři divadla